ابهام در پخش گفتگوی زنده احمدی نژاد با سیما

تاکنون خبر انجام این گفتگو توسط صداوسیما تایید نشده است و این احتمال وجود دارد که به دلیل اظهارات اخیر احمدی نژاد، صداوسیما امکان گفتگوی زنده تلویزیونی را در اختیار وی قرار ندهد..با تکرار این نوع موضعگیری در سایر سخنرانی های سفر استانی وی و همچنین ادامه موضعگیری های اینچنینی و اطلاعیه عجیب دفتر احمدی نژاد علیه رسانه ها، این احتمال که رییس دولت بخواهد از فرصت مصاحبه زنده تلویزیونی در آستانه سفر نیویورک که قاعدتا مربوط به سیاستهای خارجی نظام است، بهره برداری تبلیغاتی به نفع خود در اتفاقات اخیر کند، بالا رفته است و از این رو احتمال زنده نبودن این گفتگو وجود دارد

با گذشت سه روز از اعلام گفتگوی زنده تلویزیونی احمدی نژاد با شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی در یکشنبه شب توسط پایگاه رسمی ریاست جمهوری، سازمان صداوسیما از تایید این برنامه خودداری کرده است.

دو روز قبل سایت رسمی ریاست جمهوری در خبری اعلام کرد، یکشنبه شب محمود احمدی نژاد در آستانه سفر خود به آمریکا و سخنرانی در سازمان ملل، گفتگوی زنده ای با شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی خواهد داشت.

با این وجود، تاکنون خبر انجام این گفتگو توسط صداوسیما تایید نشده است و این احتمال وجود دارد که به دلیل اظهارات اخیر احمدی نژاد، صداوسیما امکان گفتگوی زنده تلویزیونی را در اختیار وی قرار ندهد.

به ویژه آنکه احمدی نژاد در سخنان تهدید آمیز خود در اردبیل، با کنایه به دستگاههای نظارتی اقدام به تهدید درباره شکستن سکوت خود کرد و مدعی شد اختلاسی که در سیستم بانکی وابسته به دولت به وجود آمده، هیچ ارتباطی به وی و نزدیکانش ندارد.

با تکرار این نوع موضعگیری در سایر سخنرانی های سفر استانی وی و همچنین ادامه موضعگیری های اینچنینی و اطلاعیه عجیب دفتر احمدی نژاد علیه رسانه ها، این احتمال که رییس دولت بخواهد از فرصت مصاحبه زنده تلویزیونی در آستانه سفر نیویورک که قاعدتا مربوط به سیاستهای خارجی نظام است، بهره برداری تبلیغاتی به نفع خود در اتفاقات اخیر کند، بالا رفته است و از این رو احتمال زنده نبودن این گفتگو وجود دارد.

این در حالی است که روز چهارشنبه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور با انتقاد از عدم پخش زنده سخنان احمدی نژاد گفت: خودداری شبکه خبر از پخش مستقیم سخنان رئیس جمهوری در حالی است که گروهی 12 نفره از کارکنان فنی و خبری این شبکه با ماموریت پخش مستقیم سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری به اردبیل، در هیات اعزامی ریاست جمهوری به این استان حضور دارند.

همزمان سایت ریاست جمهوری ظاهرا در حال انتشار فایلهای ویدئویی و صوتی سخنان احمدی نژاد بر خروجی خود است.

گفتنی است گفتگوی قبلی احمدی نژاد که با تاخیر کمی از شبکه دوم سیما بعد از خانه نشینی یازده روزه وی پخش شد، قرار بود به صورت زنده پخش شود.

منبع:  آینده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا